Lyckad dag !

Fast jag skulle aldrig sagt det där med snöstorm...

Todd vann sin match, 6-1 6-4, (du är så bra Todd !), så nu väntar finalen imorgon kl 10.00.
Då blirt det hårt motstånd med Upplands bästa 92:a och rankad 32:a i Sverige !

Kom med hästarna till Täby ca 14.00 fick då vänta en stund på att barnen skulle bli klara med teoridelen på licenskursen. Rosse var taggad på framridningen och trodde det var värsta travtävlingen på gång...
Han skötte sig utmärkt i starten och var bara ett par längder efter Fyffelin (Skandinavisk Mästare 2007)  i mål. Han galopperade på jättebra. Sedan fick Kenta och Rosse gå och gömma sig så inte Britta skulle konstra på väg ner till start. Det var tydligen ett bra recept för hon strulade ingenting. Kanonbra start och tvåa i mål (oriden) efter La Gimo. Det var en stor lättnad för Linn (och mig) och både häst och unge var supernöjda efteråt. Linn fick ordentligt med sprut men det gör ju ingenting när allt annat gick så bra. (Grattis gumman !)

Värsta snöstormen när vi skulle hem, då var jag glad att jag köpt nya vinterdäck "Berta" (bilen) var så duktig och stånkade upp för backen vid Granby utan att slira med hästar och släp. Ingen utryckning behövdes från Granby Storgård idag! Nu väntar hmburgare och mys framför Tv´n.

Ha de gott !

Kommentarer
Postat av: Nettan

Bra jobbat, tjej och killar! (och Berta förstås) Vi ses på galoppträningen kl 13.

Kram, Svägerskan

2008-02-03 @ 11:08:32
URL: http://abvl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0