8/5, ännu en torsdag

Idag har jag varit hemma hela dagen, lapade lite sol tillsammans med korsord och bok en stund på förmiddagen. Härligt skönt ! Linn kom hem till lunchen en stund så jag stekte pannkakor till henne.(Skönt med moppen) Sedan var jag duglig och lagade hästtäcken efter vinterns revor.
 
Det är helt otroligt med knott som angriper Britta på eftermiddagarna, ser ut som en massa "bubblor" i hennes hud på hals, bringa och sadelgjordsstaden. Sedan efter en natt i stallet med täcke är det borta på morgonen för att bli nya till nästa eftermiddag... Shettisarna märks det ingenting på. Det där "fullblods" skinnet är väl extra känsligt kan jag tro. Får väl börja ge henne vitlök igen.

Till middag blev det "mammas" härliga potatis- och löksoppa med toastsnittar till. Och nu är Jeff och Linn ute på en ridtur. Kenta fixar med poolbotten, har fått förhandbesked från Höjers att de kan komma imorgon eftermiddag och hjälpa till, det blir trevligt. Todd pluggar vilket innebär att han tittar på filmen "Ondskan"...

image264


Kommentarer
Postat av: Nettan

Hua för knott, stackars kuse.
Låter skönt med en dag i solen, önskar jag hade hunnit idag, men tiden bara flög i väg och jag hann inte hälften av det jobb jag skulle behövt göra.
Kram N

2008-05-08 @ 20:00:47
URL: http://abvl.blogg.se
Postat av: Nettan

Tycker det är segt med uppdateringar här ;-) Har just rensat abborre. Yoshi tyckte det var jättespännande.
Kul att ni också kom till badberget. Kram

2008-05-10 @ 17:17:29
URL: http://abvl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0