Lilla Ross Man och jag

Tog en långtur med vagnen idag, så underbart att köra med t-shirt och shorts. Moa var förstås med och tungan blev bara längre och längre, tur att hon hittade några diken som inte var torrlagda som hon kunde köra sitt "gatlopp" i. Tog en väg som jag inte kört på åratal, tror det var när jag red sist för ca tio år sedan. Mycket nybyggda villor hade "poppat" upp här och var. En sommarstuga med en granhäck som alltid varit så välklippt, var nu ovårdad och stugan såg nästan övergiven ut. Tog vägen över Svista hem (fullblodsstuteri) så många underbara föl och unghästar i hagarna. Rosse fick sig en välförtjänt tvätt med svamp när vi kom hem igen efter en dryg timme. Han börjar bli långhårig igen så vi måste nog klippa honom snart så han trivs. När han fått komma ut i hagen igen var det Moas tur, tvätt med hästschampoo så nu luktar hon så gott så gott. Inte nog med det, utan jag gick lös på selen oxå med sadeltvål. Det här underbara vädret gör ju att man gärna gör sådana aktiviteter. Nä, nu ska jag dra ner till stallet och smörja in den rena selen med lite läderfett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0