Sköna Maj

Samvaron i går var väldigt trevlig, fick en ny fin stor grill av Nettan med familj. Tack ! Den fick det plats mycket fläskkarré på. Började dock dugga lite då vi satte oss till bords. Och poolbygget fick avbrytas för regnet. Efter den goda middagen med grillat och en härligt god potatissallad gjord av färska prållor gick vi in och åt efterrätt, drack kaffe och tryckte i oss två stora tigerkakor som Nicki tagit med. Sedan blev det sällskapsspel, Vem vill bli miljonär och senare Pictonary. Vid tolv tyckte Tim det var dags att bryta upp, det är ju mitt i natten för en sjuåring...

Tidigare på eftermiddagen följde Jane med hem och red med Jeff, Linn tog en egen runda. Och medan de var ute fixade jag iordning en lite mindre gräshage av vårt bete. Gissa om hästarna blev lyckliga, Britta fnattade visst runt lite men shettisarna tryckte bara ner mulen i de späda gröna grässtråna. (Vad hade jag väntat mig ?) Nu får de gå på den lilla plätten ett par dagar för att vänja sig innan vi öppnar upp till den större ängen, som tur är det ett väldigt "magert" bete som passar bra till shettisarna.

"Grabbarna" Höjer har lovat komma tillbaka senare denna helg när det är soligt och fint för att hjälpa Kenta med det som var avsett med poolen. Här kommer ett par bilder av Kentas "skötebarn".

       

Kommentarer
Postat av: Mamma

Typiskt att det skulle regna just i går, när det varit så fint många dagar.
Tråkigt för Kenta då han sett fram emot hjälp med poolen.
Hälsningar och kram.

2008-05-01 @ 19:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0