Migrän

Migrän är en kronisk huvudvärkssjukdom som kännetecknas av mycket smärtsam pulserande huvudvärk som förvärras av ansträngning. Vanligt är att värken upplevs sitta i ena halvan av huvudet och ibland vandrandes från ena sidan till den andra. Värken kommer i anfall som kan vara i allt från en halvtimme upp till tre dygn. Frekvensen av dessa anfall kan vara från enstaka gånger per år till flera gånger i veckan. Många med migrän upplever en förhöjd känslighet mot ljus och ljud. Det är inte ovanligt att man under ett anfall vill ligga ostörd i ett mörkt rum. Ordet migrän har sitt ursprung från grekiskans hemicrania, vilket betyder "halv huvudskål".

Nu skall jag försöka få bukt med den ....


Kommentarer
Postat av: Nettan

Jobbar fortfarande med min som har suttit i sen igår morse...

Men du ska ju vara försiktig har jag ju sagt... såndär gymnastik är för människor som är något smidigare än du och jag är (tillsammans)! Ta hand om dig!



Kram SIL

2008-09-29 @ 14:34:42
URL: http://abvl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0