Myrslok ?

På dagens skogstur hittade vi denna gigantiska myrstack...




Mindy undrade vad det var för något...

Underbart väder,  parkerade elmoppen en bit in i skogen
och tog hundar, hink och krycka och gav mig av inåt.
Det är så härligt i skogen, hittade mest trattisar
men ett par "vanliga" kantareller också.
Önskar jag haft syster med mig för det var så mycket
olika svampar där men jag är ju alldeles värdelös
 på annant än kantarellsorter. När vi var som längst in i skogen
ringde Linn och ville bli hämtade i skolan så det var bara till
att försöka hitta tillbaka och det gick efter en stund.
Det är tur man ridit så mycket i sina dagar och har fått
bra lokalsinne av det. Blev alldeles slut i benen (inte bra)
och Mindy och Moa har sovit hela eftermiddagen.
Fick rycka ut med släpet och hämta Kenta och moppe
på Lindholmsvägen då bromsarna låst sig på den.
Nu har jag äntligen fått lite kaffe och kan vila mina
"brinnande" ben medan svampen blir rensad och
bloggbilden inlagd. Imorgon ska Todd gå sin Moppekurs i
Nacka och Jeff ska tävla friidrott nere på IP och galoppkursa
på eftermiddagen.

Snart skall jag förbereda såsen till kvällens middag,
kycklingspett, ris och jordnötssås. Mums !

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du ska ju inte ta ut dig så där utan vara rädd om dig! Annars ska jag bussa hunden på dig! (haha vilket fasligt hot... han som är så farlig). Skönt att höra att du hittade tillbaka i alla fall. Du får sätta dig i soffan och låta familjen passa upp på dig nu, säg att det är Anettans order! ;-)



Kram på dig

2008-09-19 @ 16:20:27
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Mamma

Var försiktig och var inte övermodig. Tala om för mig var du hittat halsband och koppel till Mindy, ser så trevligt ut. SKÖT OM DIG.

Kram

2008-09-21 @ 10:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0