23/12

Nysnö och minus 3 grader.


Fick sovmorgon idag, första gången denna höst, Kenta tog både fodring och utsläpp! Så skönt, Mindy låg som prinsessan på ärten mitt emellan oss hela natten på min största kudde och hon hade minsann ingen brådska att stiga upp så hon gick inte ut förrän halv nio då jag gick upp.

Linn och Jeff har ridit, Musse tycks glömt bort ett och annat, men efter ett par dagars ledpromenader och en avfallning fick han se sig besegrad av Linn idag, där fick han se vem som är mest envis ! Men han ville väl bara påminna oss om att han egentligen är en vildhäst....

Mormor och morfar har varit här på trefika, jag hade bakat en härlig saffranskaka som vi mumsade på. Vi har haft en liten tjuvstart på paketöppningen i och med det. Fick en härlig glasskål till sallad mm samt en stor (5,5l) gjutjärnsgryta jag önskat mig.

Jossan kommer över en stund ikväll och skall ha rimmstuga med syskonen.

Glöm inte hänga upp strumpan till tomten ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0