Lördag 12:e december

Äntligen ser det ut som vi kommer få snö och kyla!

Igår var veterinären här för att vaccinera Rosse mot Hästinfluensa och jag har beställt tid för skoning med brodd nästa vecka så inte pållarna ska halka. Nu är det bara en vecka kvar i skolan för detta år! På julovet skall hästarna sättas igång igen. Hoppas det blir mycket med snö nu.

Ikväll skall Kenta och jag träffa "gänget" för middag och öppnande av BREVET med stort B. Nyårsafton 1989-1990 skrev vi ett brev som förslöts och förvarades i ett bankfack i tio år för att läsas på nyårsafton 1999-2000, alla fick skriva lite om nu, då och framtid. Vi träffades nämnda nyår och läste igenom vad vi skrivit, vi beslöt även att skriva ett nytt som nu skall läsas tio år senare... Tyvärr är inte alla åtta med oss i jordelivet längre men jag är övertygad om att han kommer vara med oss på något sätt ändå, härliga Classe.

Vi skall stå för förrätten och det blir "varm brietårta"´, det är så gott, fick det första gången på en föräldrafest på kära dagiset Vikingen.

Imorgon är det Lucia och jag vill åka till Täby Galopp för att se Daniel Mattsons Charity Race, det är ett härligt gäng "gamla" jockeys som rider loppet och spelöverskottet skänks till Cancerforskningen av ATG. Men sen är det ju Lucia firande i stallet också som brukar vara trevligt att titta på, Jeff skall ju inte vara med i det eftersom Kungen vilar nu.

Ha en trevlig Lucia och tredjeadvent!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0