2009-03-20

Sju plusgrader med det blåser fortfarande kallt.

Tog mig ut en sväng med Rosse och Moa på körtur, första gången för mig på jättelänge. Det var härligt trots bistra vindar. Rosse är ju så underbar at köra, lydig men framåt. Vi tog "Snövitsrundan", de hade töat bra men i skogen var det snöigt och isigt fortfarande. Vi mötte en tjej som var ute med sin konvalecenthäst på promenad hon hade med sig tre hundar varav den ena hade täcke på sig, det tyckte Rosse såg lite konstigt ut...  Mindy satt på sitt berg och väntade på oss när vi kom hem. Förhoppningsvis kommer hovis i eftermiddag och skor om Rosse, det är ju löp på söndag.

Beställde en inspelninsbar HD box till TVn på övervåningen, så Linn får vår gamla mottagare och kan nu kolla några TV kanaler i sin lilla stuga.

Till middag ikväll har jag planerat kycklingsspett, grönsakswok, ris och jordnötssås.

Imorgon kommer syster och bror med familjer till kvällen, det var ju meningen vi skulle äta middag hos pappa men han har ju sådan hosta så den middagen sköts upp, men vi tänkte vi skulle träffas ialla fall då vi ändå bokat upp kvällen allihop. Vi skall "knyta" ihop en middag med fläskfilé i ugn med soltorkade tomater och salami, ris och sallad till. "Tjatar på" med min goda Ananaspaj med fluffig vaniljvisp till efterrätt, synd att jag inte kan proppa i mig alltför mycket bara...

Skall snart hämta Jeff i skolan. Hittade några annorlunda ´"dammsugare" (Jeffs favoritfikabröd) med pecannötfyllning och beige marsipan som tydligen gjorde succé, på Rusta, 9,90 för ett sexpack. Köpte ju även en döskallematta till Jeffs rum som jag lovat när "valpen är rumsren" och en sko/hund matta till hallen där igår. Ibland har dom en del bra billiga grejor där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0