Fredagen den 13:e... två

Idag fick Jeff gå i skolan igen. Fortfarande rött under ögat med såret har dragit ihop sig riktigt bra. Kenta och Jeff körde Rosse idag, det var första gången Kenta körde honom. "Kungen" är ju så lydig och det gick hur bra som helst, inte för att jag tvivlar på min man precis, men man kan ju alltid allting bäst själv...
Imorgon skall jag handla till lördagens middag sedan är det galoppkurs, hoppas det blir bra väder. 

Har försökt fixa el till hagen men antingen är det för mycket snö eller så har batteriet blivit dåligt, har det andra på laddning för att se om det är bättre. Jeff pulsade runt hagen igår för att se att tråden var hel överallt. Två gånger igår gick Petter ut och även en idag... Tur att Rosse är väluppfostrad.

Klarar min "diet" bra, håller mig under 1300 kalorier per dag, hoppas det gett resultat på måndag då det är dags för vägning och mätning igen. Elmoppen har kommit tillbaka men det är för mycket snö för att köra nu. Nu har Kenta åkt för att hämta Todd, hoppas han hinner förbi vuxensaftbutiken... 


Kommentarer
Postat av: Lina

Vågar jag berätta varför Rosse är så väluppfostrad på elstaket...???



När han kom till oss hade vi bara storhäststaket, dvs två trådar ganska högt upp sett från en 2:årig shettis perspektiv. Utanför den magra hagen han gick i fanns grannens frodiga åker...LOCKANDE!!!!



Behöver jag berätta att Rosse bara knallade under tråden och ut i hagen. Hela mitt hjärta skrek FÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG! Det är livsfarligt för en shettis att gå på bete på åker.



Av någon fick jag tipset att låta honom ha grimma i hagen och spänna den riktigt hårt. I nackstycket virade jag en järntråd, sen som man använder till elstaket, många varv och lät den sen sticka upp som två långa antenner, kanske 30 cm långa spröt. Ändarna vek jag ner och tempade med eltejp så att han inte kunde skada sig själv eller någon annan. Ut i hagen med honom.



När han försökte krypa under tråden stötte antennerna i tråden och blev strömförande... Han testade en gång, blev skrämd och hoppade in i hagen igen. Fattade ingenting. Provad igen med samma resultat. Två dagar hade han antennerna på sig i hagen och sen har de aldrig mer behövt användas.



Elakt? Vet inte, men det funkade och han lärde sig snabbt. Hade han fortsatt att gå ut på åkern hade han förmodligen avlivats för fång för länge sen...om han inte blivit påkörd på vägen vill säga.



Kul att Kenta kört honom också. Hoppas det gav mersmak!



Kram Lina

2009-03-14 @ 12:27:47
URL: http://lina.hallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0