2009-05-03

Lugn söndag, varmt runt 18-20 grader men disigt.

Jeff hade en kompis här hela dagen. Todd hade ju sin final i "Davids Cup" på Näsa Äng vid två, jag skjutsade dit honom och stannade kvar och tittade. Todd och hans medspelare (en glad pensionär) förlorade finalen med 1-2 i matcher, men det blev en fin andraprispokal.
 
Mindy var med på "miljöträning", vi gick först ner till stranden och kollade in alla spännande fåglar, vågorna var lite konstiga men till slut tog hon några steg ut i vattnet, så långt som ett vanligt koppel räcker utan att en matte blir blöt om fötterna. Sedan fick hon sitta med mig på åskådarplatsen, det var en konstig hund där tyckte Mindy, en Sharpei, så fort den rörde sig skulle hon skälla på den, så det blev mycket träning på att inte skälla igår. När tempelhunden skulle gå fick de hälsa och då var det så trevligt med den såå. Hon fick även sitta bunden en kort stund då jag måste lämna henne för ett toabesök, det gick också bra, men jag hörde nog att hon skällde på ett par hundar som gick förbi..

Vid femtiden var vi hemma igen, tittade på Mastersfinalen på TV från Rom vilken Nadal vann. Sedan blev det middagsdags, det blev pasta med en god sås till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0