Fet Tisdag

Idag har jag jobbat. Hade en pärs igår hos tandläkaren, en död rot har infekterat käkbenet, borr och filning i tand samt penicillin 3 ggr dagligen i 7 dagar, har ju gått med detta en tid. Det är både på gott och ont att man har en hög smärttröskel. Kommer ha värk en tid till men så småningom skall det väl ge sig.

Jeff har haft en heldag med kusinerna på Fyrishovsbadet idag, tack för det. Nu är han och Linn ute och rider i det svaga solskenet.

Igår kväll när jag skulle hämta Todd i Brottby mötte jag "älgbrorsorna", två meter ifrån bilen... Såg dem på vägen hem med Todd också, ganska häftigt med sådana mäktiga djur vilda i våra skogar.

"Mitt" Kråkpar har kommit till sitt årliga näste, det är väl äggläggningsdax kan jag tänka mig. Nu väntar jag bara på Olga så det känns som vår på riktigt, (Olga=Sädesärlan) hon brukar komma runt den 10:e april varje år.

Vackra snödroppar fanns det i Täby Kyrkby.

Nu är det snart dags för kvällsmat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0