En så´n dag, en så´n underbar dag

Dagen inleddes med morgonfodring och promenad med hundarna. Det var så vackert väder och alldeles tyst i huset, Kenta hade åkt till Näsaäng för att vara tävlingsledare och jag gick och pysslade medan barnen sov, innan det var dags för mig att bege mig till stallet där vi hade klubbhoppning idag med drygt 75 starter. Nettan och jag (syjuntan) var tidtagare i vanlig ordning. "Syjuntan" hade gjort fina pannband som vi skänkt som priser. De två första klasserna var en ledklass samt en clear round, Jeff och Rosse kom till den 3:e klassen som var en LD med omhoppning direkt. De vann den klassen och startade sedan en LC där det blev ett stopp. De är så duktiga och fina tillsammans, Team JR...


Prisutdelning som avslutades med ett pampigt ärevarv till "Eye of the Tiger"

När jag kom hem vid tvåtiden blev det lite vila i hammocken. Linn kom hem vid halv tre och hade en vacker bukett med rosor till sin mamma.



Todd hjälpte till att klippa lite gräs medan jag gjorde lunch/middag. Sedan drog Kenta och Jeff iväg till hemmamatch mot Lidingö, Todd åkte strax efter för att vara domare där. Det blev seger för killarna med 5-0! Jag stannade hemma och tittade på slutet av Elitloppet samt Söderlings tennismatch i Franska Öppna.
När Jeff kom hem hade han plockat ett par syrenkvistar åt mig.


En doft av sommarlov

Todd överraskade mig med en härlig tårta som han handlat ingredienser till på vägen hem från domeriet.


Ljuvlig jordgubbstårta

Avslutade min utedag nyss med en promenad på "Tures slinga"


Hundarnas älsklingsrunda

Grattis lilla mamma på mors dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0