20/7

Strålande sol och varmt när jag steg upp vid sjutiden. Fodrade hästarna och släppte ut dem, mockade och drog sedan ut på ängen med hundarna och DN. Jag läser den spännande sommarföljetongen på ängen i solen då hundarna sniffar omkring, same procedure every morning !

Nu har jag härjat runt med dammsugaren, kört en tvätt och småplockat, alltså en stund framför datorn med gott samvete...

Igår var vi på grill hos Staffan med mor och far, trevligt och gott.

Kentas lilla golf gick igenom besiktningen utan en enda anmärkning! Så nu är det intensivkörning för Linn, stora framsteg på bara två dagar.., dags att boka in Gillingekörningen kanske !?

Jeff trillade av Rosse häromdagen och gjorde illa handleden, så det har varit ridfritt ett par dagar men idag ska han på´t igen...

Todd spelar sin första tennisturnering för året, i Westervik, han blev 3:a i 18års klassen ! Ikväll börjar Herrsingel B. Han och en kompis bor i en skola där det kostar typ 50 spänn natten att slagga.

Har semester denna vecka från mina små jobb, så det blir väl en soft dag vid poolen idag. Linn skall hjälpa mig att måla taket i stallet, köpte färg igår. Har börjat testa det tämligen nya stallströet halmpellets, funkar bra nu på sommaren ialla fall. Blir väldigt lite svinn av strö när man mockar!

/Over and out/

 

Kommentarer
Postat av: Sussi Nilsson

Låter som en härlig dag.

Vi har använt halmpellets i två år nu och är supernöjda. Funkar bra på både jordfräsar och dom renliga. Tyvärr funkade det inte på Py då hon var sjuk och kissade mkt, det blev lite väl mkt ammoniak då. Lycka till och hoppas du blir lika nöjd som jag. //Sussi

2011-07-20 @ 14:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0