Fullspäckad fredag

Drog tidigt för att köpa hö då de hotat med snö under fredagen. Var hemma igen vid elva. Kenta fick hjälpa mig lasta ur för jag hade bråttom iväg igen till Täby Enskilda gymnasium där 3:orna hade utställning av sina projektarbeten. Linns arbete var snyggt och välgjort, de hade fotat "modeller" och gjort svartvita förstoringar.

Tittade även på en film från Chernobyl där några ungdomar från skolan varit på studiebesök för sitt projektarbete. En skrämmande, spännande och välgjord film som känns högaktuell just nu med katastrofen i Japan. Fattar inte att dom vågade åka dit med all strålning som fortfarande är skyhög på vissa platser. Allt var lämnat på plats vid den plötsliga evakueringen, öde och förfallet.

Sedan var det hem och hämta Jeff från skolan, nu snöade det för fullt och jag fixade stallet medan Jeff red Kungen. Vid fem stack han till en kompis för att vara där till Discot började som deras klass anordnade för att tjäna pengar till klassresan. Jag hade sena passet från strax före åtta till efter tio på kvällen. Mycket läsk och godis såldes, tyvärr var ett par strulputtar ute och sprang på Byn, hade nog behövts någon mer pappa på vårt pass som kunnat vakta vid dörren.

Väl hemma blev det en tunnbrödrulle utan korv för Kenta hade fixat till Todd som kommit hem sent, så allt var framdukat och bara att ta för sig. Sedan stöp jag i säng.

Idag gör vi ett nytt försök med uppridningen på Täby Galopp för Jeff, som är piggare och varit i skolan i slutet av veckan men fortfarande är väldigt hes, och Totto.

Ha en solig lördag och sug i Er av de gratis D-vitaminerna !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0